05 maaliskuuta 2024

Asiakastyytyväisyyskyselyn yhteenveto

Osana UUTOS-koulutusta ja yhteistyössä Haaga-Helian kanssa teimme asiakastyytyväisyyskyselyn tammikuussa 2024.
Kyselyn tavoitteena oli selvittää palveluiden käyttöä/tunnettuutta sekä löytää kehitysmahdollisuuksia myyntiimme.

Koska haluamme palvella asiakkaitamme entistä paremmin, oli hienoa että saimme ulkopuolisen tahon toteuttamaan kyselyn puolueettomasti.



Kysymys 1












Kysymys 2
















Kysymys 3















Kysymys 4
















Kysymys 5
















Kysymys 6


Vapaa palaute





Yhteenveto ja suositukset:
  • Asiakkaiden arviot pääosin hyviä tai oikein hyviä
  • Tarpeiden ymmärtäminen, asiakasvastaavien/myyjien toiminta ja viestintä kytkeytyvät yhteen ja pieni muutos asiassa yhdessä vaikuttaa toisiin 
  • Kehitysehdotuksia eri kohtiin myynnin kasvattamiseksi:
      - Asiakastoiminnan systematisointi niin, että asiakkaiden kanssa käydyt keskustelut/sisällöt ovat läpinäkyviä koko yritykselle ja esiin otetaan aiheita systemaattisesti.
      - Seuraavan asiakaskyselyn yhteyteen avoin kysymys siitä miten voimme tuottaa lisäarvoa asiakkaillemme.
  • Kohdennettu viestintä asiakasluokkien/kiinnostusten mukaan.
  • Asiakastoimenpiteiden kirjaus sovitusti Hubspotiin.
  • Seuranta esim. kvartaaleittain/vuosittain

Tulemme panostamaan viestintään ja yhteydenpitoon. Olemme saaneet positiivista palautetta uutiskirjeistämme, joita pyrimme laittamaan n. kerran kuukaudessa. Jos haluat mukaan, niin käy tilaamassa uutiskirjeemme täältä.